Dersin Adı | Çağdaş Mimarlık |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 504 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dönemin değişen anlayışlarını ve temel sorunsallarını mimarlık yazıları ve kuramsal metinler aracılığıyla tartışmak ve eleştirel bir çerçeve içerisinde çağdaş mimarlık konularını değerlendirmek. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste 1950 sonrası döneminin mimarlık pratikleri, kuramları ve söylemleri ele alınır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | PETER EISENMAN’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Peter Eisenman, ‘The End of the Classical: The End of the Beginning, the End of the End’, pp. 522-539, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Michael K. Hays, ‘Repetition’, pp. 51-88, in Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) |
3 | PETER EISENMAN’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Peter Eisenman, ‘Post-Functionalism’, pp. 234-239, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Peter Eisenman, ‘Moving Arrows, Eros and Other Errors: An Architecture of Absence’, pp. 582-585, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Peter Eisenman, ‘Cardboard Architecture’, pp. 241-243, in C. Jencks & K. Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Peter Eisenman, ‘Visions Unfolding: Architecture in the Age of Electronic Media’, pp. 295-297, in C. Jencks & K. Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
4 | PETER EISENMAN’ın Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
5 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Bernard Tschumi, The Manhattan Transcripts, (NY: Academy Editions, 1994) • Michael K. Hays, ‘Spacing’, pp. 135-170, in Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) |
6 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Bernard Tschumi “The Architectural Paradox,” pp. 214-229, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass: The MIT Press, 1998) • Bernard Tschumi, ‘The Pleasure of Architecture’, pp. 268-269, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
7 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
8 | DANIEL LIBESKIND’in Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Daniel Libeskind, ‘Chamber Works’, pp. 28-45, in R. Ritter & M. Haberz (ed.) Music Architecture, (Austria: HDA, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Building’, in Breaking Ground- Adventures in Life and Architecture (NY: Riverhead Books, 2004), pp. 77-102 |
9 | DANIEL LIBESKIND’in Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Daniel Libeskind, ‘End Space’, pp. 274-275, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Unoriginal Signs’, pp. 281-282, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Upside Down X’, pp. 293-294, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
10 | DANIEL LIBESKIND’in Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
11 | REM KOOLHAAS’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Rem Koolhaas, ‘Junkspace’, October 100, Spring 2002, pp. 175-190, in I de SolaMorales, Differences: Topographies of Contemporary Architecture (Cambridge Mass.: MIT Press, 1997) • Rem Koolhaas, Delirious New York A Retroactive Manifesto for Manhattan, US: The Monacelli Press, 1994) • Charles Jencks, ‘Superposition - Can One Build-in Time?’, pp. 77-84, The Architecture of the Jumping Universe (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
12 | REM KOOLHAAS’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Rem Koolhaas ‘’Life in the Metropolis’’ or ‘The Culture of Congestion,’’, pp. 320-331, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass: The MIT Press, 1998) • Rem Koolhaas, ‘What Ever Happened to Urbanism?’, pp. 305-306, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Rem Koolhaas, ‘Bigness: or the Problem of Large’, pp. 307-311, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of |
13 | REM KOOLHAAS’ın Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
14 | Genel değerlendirme | |
15 | Dönem Projesi | |
16 | Dönem Projesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen Referans Kaynaklar / Recommended Reference Sources: • Charles Jencks & Karl Kropf, Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • K. Michael Hays, Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) • K. Michael Hays, ed., Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 14 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 24 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 6 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 1 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 2 | |
Proje | 1 | 4 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | X | ||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | X | ||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest